Kamis, 12 November 2015

Apa itu Reiki Permulaan dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda

Apa itu Reiki Permulaan dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda

Reiki, seperti yang terkenal, merupakan terbitan daripada falsafah Buddha, yang nama sami Buddha Masai Ukui diperolehi di Jepun semasa percutian rohani pada abad ke-19. Reiki telah menjadi besar-besaran popular dalam budaya Barat disebabkan oleh tuntutan yang dibuat bagi pihaknya - ia dinyatakan oleh guru-guru dan reiki master reiki yang boleh membantu meringankan sakit pesakit itu sama menambah rawatan biasa perubatan masing-masing. Ini adalah sesuatu yang perlu diingat: reiki bukanlah pengganti untuk perubatan moden arus perdana. Falsafah Buddha dengan jelas menyatakan bahawa ia direka untuk pelonggaran sakit seseorang, dan reiki itu sendiri berasal daripada ajaran tersebut. Reiki berfungsi pada tenaga rohani, yang terkandung dalam tubuh pesakit dan, jika tersalah sejajar, menyebabkan kesakitan. Ini tenaga atau 'ki' laman web adalah asas amalan reiki, dan terdapat tiga peringkat kemahiran. Mari kita melihat cepat pada setiap.

Semasa kursus reiki pelajar menjalani proses attunement, atau permulaan, di bawah bimbingan seorang guru Reiki. Sangat mudah, ini membolehkan pelajar untuk menggunakan dan menerima lebih banyak tenaga rohani yang universal beredar di sekeliling kita. Kadar di mana tenaga ini berputar berbeda, dan sebagainya mesti ada teknik dan kaedah berurusan dengan ia berbeza. Kaedah-kaedah ini diajar di peringkat menaik reiki studenthood, pada peringkat akhir yang mana satu dianggap sarjana reiki. Tahap ini adalah Reiki 1, Reiki 2, dan yang ketiga, Aras 3, di mana seseorang itu dianggap master dan boleh pergi dan melatih rekrut lebih tunas ke dalam barisan elit reiki ini. Ia boleh dilakukan, dengan kemajuan baru-baru ini dibuat dalam pengajaran reiki, untuk maju ke peringkat kedua dalam masa beberapa hari semata-mata.

Proses attunement bermula dengan tuan mencerminkan tenaga sejagat ini, melalui tangan keduanya, ke dalam tubuh pesakit. Badan orang itu kemudiannya dicari tersumbat tersembunyi tenaga, 'ki', yang merupakan asas diri rohani setiap manusia itu.

Dalam usaha, proses itu akan melalui yang berikut tiga peringkat:

Reiki permulaan tahap 1 kerja-kerja dengan merangsang badan untuk menerima sejumlah kecil tenaga rohani, dan untuk menyediakan ia menerima lebih banyak. Ini adalah tahap orang baru yang lengkap. Ia juga menjadikan orang yang menerima permulaan ini mampu mengekalkan yang attunement untuk sepanjang hidupnya. Jawatan asas tangan reiki, serta beberapa sejarahnya, diajar, dan pada akhir setiap pengalaman - sentiasa santai dan rohani yang baik untuk kedua-dua tuan dan pelajar - pelajar boleh maju ke peringkat kedua, atau memilih untuk kekal di peringkat 1 dan terus mengalami kebaikan yang ia lakukan untuk dia atau dia.

Reiki permulaan tahap 2 melibatkan pengajaran simbol-simbol tertentu, contohnya simbol mental, yang kemudiannya membolehkan pelajar sebagai persediaan untuk peringkat ketiga, yang mana pelajar mencapai penguasaan.

Jadi ada anda mempunyai ia. Reiki permulaan dibuat mudah. Mengapa tidak anda cuba untuk diri sendiri dengan mendaftar untuk kelas reiki?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar