Kamis, 12 November 2015

Tarik nafas dalam: Perubatan Alternatif untuk Rawatan Asma

Tarik nafas dalam: Perubatan Alternatif untuk Rawatan Asma

Anak perempuan saya adalah 15 dan telah mengalami asma sekarang untuk 2 tahun terakhir, anda boleh menawarkan sebarang bantuan?

Walaupun pengenalan beberapa ubat-ubatan baru untuk merawat asma, asma yang teruk masih setakat penyakit melemahkan paling kronik di zaman kanak-kanak dan kadar kematian yang tidak merosot. Malah, sesetengah penyelidik menyiasat kemungkinan bahawa penggunaan jangka panjang beberapa ubat-ubatan anti-asma seperti bronkodilator boleh memudaratkan dan mungkin telah meningkat kadar kematian daripada penyakit ini.

Asma adalah penyakit kronik radang mempunyai ciri-ciri boleh balik saluran pernafasan sempit.

Asma mempunyai ciri-ciri serangan semput dengan sesak nafas, yang biasanya lebih teruk pada waktu malam

Kadang-kadang ada batuk yang kering. Bermulanya serangan adalah tiba-tiba dan diikuti oleh sesak dada. Akupunktur boleh mempunyai kesan yang luar biasa dalam menghentikan serangan asma akut dan rawatan di antara serangan boleh sampai ke akar umbi, yang biasanya kekurangan paru-paru dan buah pinggang. Ramai pesakit mengalami kelegaan serta-merta selepas rawatan akupunktur, rasa yang tersumbat saluran udara itu hanya dikeluarkan. Rangsangan titik akupuntur boleh melegakan kedua-dua tekanan fizikal dan emosi, mungkin kerana mereka mencetuskan pembebasan neurotransmiter di dalam otak. Pesakit dengan itu boleh mengalami kedua-dua kenyataan fizikal dari penyempitan bronkus, dan juga pelepasan emosi atau psikologi daripada takut kepada penyempitan dan lemas.

Rawatan asma alahan boleh mengambil beberapa bulan untuk menghasilkan keputusan yang berkekalan. Kedua-dua Akupunktur dan Herba Cina sama-sama berkesan dalam gabungan atau secara bebas. Jika kanak-kanak boleh dirawat agak awal selepas pembangunan penyakit ini, kursus rawatan akan menjadi lebih pendek. Jika pesakit adalah pada inhaler seperti Ventolin ia tidak perlu untuk menghalang mereka, kerana keperluan untuk menggunakan mereka secara automatik akan berkurangan kerana Acupuncture yang / Rawatan herba berlangsung. Bagi ubat steroid, ia adalah jauh lebih baik jika pesakit boleh mengurangkan mereka secara beransur-ansur secepat mungkin kerana mereka mempunyai banyak kesan sampingan, yang utama ialah yang mendorong kekurangan buah pinggang dalam jangka masa panjang. Asma alahan adalah berdasarkan kekurangan sistem pertahanan-Qi buah pinggang, ubat steroid, walaupun memberi ruang kelegaan dalam jangka pendek, hanya boleh menjadi bertambah buruk dalam jangka masa panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar