Kamis, 12 November 2015

Wheatgrass Digunakan Untuk Pelbagai Syarat

Wheatgrass Digunakan Untuk Pelbagai Syarat

Penggunaan wheatgrass dalam masa kebelakangan ini semakin meningkat kerana lebih ramai orang mula menyedari bahawa jalan makanan mentah adalah cara untuk pergi. Sepanjang sejarah, wheatgrass telah digunakan untuk merawat pelbagai keadaan. Bukti bertulis pertama berasal dari Mesir yang mulia kira-kira lima ribu tahun dahulu. Mereka menggunakan ia untuk memperbaiki luka-luka mereka dan menjadikan mereka cepat sembuh. Ia dinyatakan dalam skrol Laut Mati bahawa Yesus memuji wheatgrass 'keupayaan untuk menyembuhkan dan mengangkat semangat.

Telah dinyatakan, dan tuntutan ini masih tidak berasas, yang wheatgrass mempunyai lebih kuasa pemakanan dalam satu auns daripada dua paun sayur-sayuran biasa. Ia adalah tanpa keraguan bahawa wheatgrass mempunyai banyak manfaat kesihatan dan terdapat keterangan yang tidak terkira dari orang di seluruh dunia yang menggunakannya untuk manfaat kesihatan mereka.

Penggunaan wheatgrass adalah berdasarkan nutrien. Kuasa wheatgrass terletak pada pelbagai mereka. Wheatgrass adalah satu takungan mineral pelbagai, vitamin, enzim dan klorofil.

Oleh kerana terdapat tidak terkira banyaknya kemungkinan penggunaan wheatgrass, kita akan menyenaraikan hanya empat dalam artikel ini yang terbukti menjadi antara yang paling berfaedah.

Yang pertama penggunaan wheatgrass - mengekalkan kulit yang sihat dan muda. Wheatgrass mengandungi sejumlah besar vitamin E, sangat berharga oleh kecantikan untuk kulit kemungkinan meremajakan. Memohon wheatgrass kepada kulit anda menjadikan ia lebih ketat dan meremajakan, sekali gus menjadikan ia kelihatan lebih muda. Juga, orang yang mengalami pelbagai masalah kulit seperti jerawat, ulser atau gigitan serangga, boleh menggunakan wheatgrass untuk merawat mereka.

Kedua penggunaan wheatgrass - menyembuhkan isu-gula getah. Wheatgrass boleh digunakan untuk gusi yang tidak sihat. Cara untuk melakukan ini adalah untuk membuat pes wheatgrass dan meletakkan beberapa pada gusi sakit. Atau anda hanya boleh menggunakan jus wheatgrass yang bermaksud sama. Hanya memegang beberapa di dalam mulut anda untuk beberapa minit beberapa kali sehari dan keputusan akan berada di sana.

Ketiga penggunaan wheatgrass - masalah peredaran darah. Wheatgrass boleh digunakan untuk meningkatkan peredaran darah anda melalui nombor satu konstituennya - klorofil. Wheatgrass mengandungi kira-kira 70 peratus daripada jumlah itu, dan itulah kandungan klorofil tertinggi dalam alam semula jadi. Klorofil mempunyai pelbagai manfaat kesihatan dan boleh digunakan secara lisan dan luaran. Molekul klorofil yang berbeza daripada molekul hemoglobin (iaitu molekul darah kita) dalam atom tunggal. Ini bermakna bahawa badan kita dengan mudah membuat satu kepada yang lain sekali gus meningkatkan jumlah darah dan seterusnya, edaran.

Penggunaan wheatgrass keempat - detoksifikasi di landasan yang cepat. Klorofil, seperti yang dinyatakan sebelum ini, mempunyai kesan yang sangat kuat pada sistem peredaran darah kita, tetapi itu bukan semua ia tawarkan. Ia juga merupakan ejen detoksifikasi yang kuat. Ia menawarkan membantu sistem limfa yang terbeban di curahan dan excreting toksin dengan membuat tisu melepaskan pembentukan mereka.

Semua dalam semua, penggunaan wheatgrass adalah wajar oleh angka yang jelas nutrien tumbuhan ini ini boleh tawarkan. Ia boleh digunakan sebagai suplemen pemakanan dan menyediakan anda dengan tahap tenaga yang lebih tinggi, tinggi cukup untuk membuat anda pergi melalui y rutin harian dengan mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar