Kamis, 12 November 2015

Crystal Healing diterokai

Crystal Healing diterokai

Terdapat bukti amalan penyembuhan kristal sepanjang sejarah dan dalam banyak kebudayaan termasuk kaum Cina dan orang Mesir purba - yang, antara permata lain, akan mengebumikan azimat jed dengan mati mereka kerana mereka percaya bahawa ini akan membantu untuk membimbing diri mereka di akhirat .

Kaedah-kaedah penyembuhan hari kristal berbeza dari satu pengamal yang lain tetapi rawatan sering dilakukan di dalam bilik yang tenang di mana pengamal akan menguruskan apa yang dirasakan menjadi kristal sesuai di seluruh badan anda. Mereka juga mungkin meminta anda untuk memegang kristal dan sering akan mengesyorkan kristal untuk kegunaan di rumah. Kristal boleh diletakkan di sekitar rumah, dipegang, atau dipakai sebagai item barang kemas seperti liontin.

Kristal yang berbeza dikaitkan dengan kualiti yang berbeza, misalnya; Emerald dipercayai oleh ramai pengamal untuk meningkatkan daya ingatan, manakala Amethyst dikatakan untuk membantu mereka yang mengalami mimpi buruk.

Teori di sebalik amalan ini adalah bahawa kristal mengeluarkan tenaga yang mampu untuk mengimbangi tenaga yang terdapat pada manusia dan kristal berwarna tertentu berkaitan dengan pusat-pusat tenaga tertentu di dalam badan yang dikenali sebagai 'chakra'. Seperti banyak penyembuhan terapi alternatif kristal telah dirujuk sebagai 'pseudosains' oleh ramai, tetapi yang lain mencari keselesaan dalam kristal yang mereka percaya adalah lebih daripada kesan plasebo.

Kami berharap anda mendapati artikel ini menarik. Sila ambil perhatian bahawa kami neutral pada pandangan kami pada terapi itu dan bahawa kami berkongsi penemuan kami daripada faedah daripada apa-apa sifat nasihat. Dengan ini dalam fikiran, jangan menggantikan ubat-ubatan konvensional dengan mana-mana terapi alternatif atau pelengkap dan sentiasa merujuk kepada doktor anda sebelum mencuba mereka.

Ia tidak boleh dianggap bahawa terapi alternatif atau pelengkap adalah selamat atau bebas daripada kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar