Kamis, 12 November 2015

Rawatan asas untuk Buasir

Rawatan asas untuk Buasir

Doktor anda boleh menetapkan banyak rawatan untuk aduan biasa buasir, dan terdapat juga banyak yang anda mampu untuk membeli over-the-kaunter di farmasi tempatan anda, tetapi semua ubat-ubatan ini mempunyai satu persamaan. Mereka semua merawat gejala-gejala buasir tetapi gagal apabila ia datang untuk mencari dan membasmi punca.

Memang sudah berbeza pendapat dan teori tentang punca-punca buasir, bagaimanapun, masih ada yang bersependapat bahawa pola makan yang buruk dan gaya hidup merupakan faktor penyumbang utama bersama-sama dengan sebab-sebab yang lebih khusus seperti beban yang tempat-tempat yang mengandung setelah badan.

Tidak dinafikan bahawa ubat-ubatan dan rawatan yang dibeli dari farmasi tempatan anda adalah berkesan dalam menyediakan bantuan dari buasir tetapi mereka tidak memberikan apa-apa dalam cara rawatan pencegahan. Isu asas yang menyebabkan buasir di tempat pertama akan kekal tidak dirawat dan ia tidak akan lama sebelum buasir muncul semula. Jika itu berlaku dan anda mengalami buasir dengan kerap, anda serius perlu mengambil kira lain-lain bentuk rawatan yang akan menyediakan satu penyelesaian yang lebih tahan lama atau kekal.

Pernahkah anda terfikir mengapa rawatan yang anda membeli, atau telah ditetapkan untuk anda, tidak pernah datang dengan jaminan, jaminan 'ada soalan yang ditanya? Tidak ada keperluan untuk terus tertanya-tanya, selepas bertahun-tahun membeli rawatan yang berbeza untuk buasir saya tidak pernah mencari seorang pun yang ditawarkan seperti jaminan!

Selain itu, tiada mana-mana rawatan pernah menawarkan saya jaminan bahawa buasir saya tidak akan kembali lagi. Apabila anda berfikir tentang hal itu ... mengapa mereka mahu untuk menyembuhkan masalah saya apabila mereka boleh dengan mudah menjalankan mengambil wang saya, berulang-ulang kali setiap kali buasir saya muncul semula!

Kemudian ada pembedahan, begitu ramai orang mengalami begitu kerap dan begitu teruk dengan timbunan bahawa mereka serius mempertimbangkan pembedahan sebagai rawatan pencegahan. Masalahnya ialah bahawa pembedahan adalah amat menyakitkan, mengganggu dan dalam agak beberapa kes ia telah membuat keadaan lebih teruk dan bukan menghapuskannya, serta pembedahan, kerana dengan rawatan topikal, hanya merawat gejala-gejala buasir bukan penyebab sehingga tidak ada menjamin bahawa buasir anda tidak akan kembali lagi sama ada.

Walau bagaimanapun, semua tidak kesuraman dan azab dan terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan yang akan membantu memberikan sedikit kelegaan daripada buasir sehingga penyelesaian yang lebih kekal dijumpai dan anda perlu cuba mereka semua kerana mereka akan bekerja untuk kebanyakan orang.

1. langkah-langkah pencegahan ...

Termasuk banyak buah-buahan dan sayur-sayuran dalam diet anda.
Elakkan makanan yang menyebabkan iritasi usus anda, terutamanya makanan pedas.
Minum air yang banyak bukan sahaja akan membuat anda sihat tetapi akan memastikan najis anda kekal lembut.
Pastikan kawasan dubur anda bersih.
Pakai seluar longgar, sebaik-baiknya diperbuat daripada kapas yang lembut.
Cirit-birit dan sembelit sentiasa perlu dirawat secepat mungkin kerana mereka akan meletakkan tekanan yang tidak perlu pada usus anda.
2 .... dan jika anda sudah mempunyai buasir ...

Gunakan hazel sihir pada buasir luaran selepas mereka, dan kawasan di sekeliling mereka, telah dibersihkan.
Sapukan krim zink, lidah buaya atau jeli petroleum ke buasir luaran.
Ambil mandian panas biasa dicampur dengan teh. Teh adalah astringen dan akan membantu mengecutkan buasir anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar