Kamis, 12 November 2015

Bunga - Membongkar sifat-sifat penyembuhan Dan Cara Untuk Gunakan Mereka Apabila Merawat Masalah Kesihatan (Bahagian 1)

Bunga - Membongkar sifat-sifat penyembuhan Dan Cara Untuk Gunakan Mereka Apabila Merawat Masalah Kesihatan (Bahagian 1)

Bukan sahaja bunga membahagiakan taman-taman kami, tetapi juga mereka mempunyai pelbagai besar ciri-ciri penyembuhan. Oleh itu, mereka boleh menjadi sangat membantu apabila berurusan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Batang bawah Elecampane dan akar mengandungi minyak pati, resin, bahan-bahan pahit, tanin, polisakarida dan lain-lain bahan biologi aktif. Tumbuhan ini mempunyai pelbagai ciri-ciri penyembuhan pelbagai. Anda boleh menggunakannya untuk memudahkan Meludah, meningkatkan rembesan hempedu, mengawal metabolisme, melawan sakit kepala, menangani pening, penyakit wanita merawat dan membantu rembesan gastrik. The obat penawar yang diperbuat daripada tumbuhan ini adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk merawat ekzema gatal dan neurodermatitis. Di samping itu, ia boleh digunakan sebagai ubat anti-radang dan diuretik.
Iris batang bawah perlu digunakan apabila berurusan dengan batuk dan bronkitis. Remedi yang diperbuat daripada tumbuhan ini memiliki sifat-sifat diuretik dan anti-radang. Di samping itu, mereka yang besar ubat tahan sakit.
Daun periwinkle kurang dan puncak mengandungi alkaloid indole, glikosida dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Ubat-ubatan ini perlu digunakan untuk merawat tekanan darah tinggi, cirit-birit dan keradangan mukosa mulut. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini secara luaran, dan juga, untuk berurusan dengan gatal-gatal kulit dan ruam.
Pot bunga marigold mengandungi minyak pati, resin, bahan-bahan pahit, tanin, karotenoid, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Bunga segar mempunyai aktiviti phytoncidal. Remedi yang diperbuat daripada periuk bunga marigold terbukti untuk merawat keradangan organ-organ pencernaan, hepatitis, saluran hempedu keradangan, anemia, penyakit kardiovaskular dan pening. Mereka boleh digunakan untuk aplikasi luaran, dan juga, apabila berurusan dengan luka, luka, perlahan-lahan penyembuhan sakit, rebus dan radang urat. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini sebagai bilas mulut, berkumur dan bilas faraj. Periuk minyak marigold digunakan untuk urut. Ia mampu keradangan dan kulit rawatan kerengsaan. Anda boleh menggunakan puncak marigold periuk, juga.
Daun selada India, bunga, tunas bunga dan buah-buahan yang belum masak (benih) terbukti mempunyai ciri penyembuhan. Dari segi daun, ingat bahawa anda perlu menggunakan daun segar. Kilang itu mengandungi minyak pati yang bertanggungjawab untuk aroma tertentu (sama seperti sawi minyak pati) dan banyak vitamin C (kuantiti besar vitamin C adalah dalam bunga, diikuti oleh daun, puncak dan benih). Di samping itu, selada India mengandungi bahan antibiotik. Seluruh tumbuhan menyekat perkembangan bakteria dan pertumbuhan kulat. Ia menguatkan imuniti anda dan boleh digunakan untuk merawat jangkitan bahagian atas saluran pernafasan, penyakit buah pinggang, aterosklerosis, penyakit jantung, gangguan kelenjar tiroid dan penyakit pundi kencing. Menggunakan jus selada India secara luaran untuk menghentikan kehilangan rambut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar