Kamis, 12 November 2015

Rolfing - The Kid baru di Blok dalam badan dan tulang belakang Penjajaran

Rolfing - The Kid baru di Blok dalam badan dan tulang belakang Penjajaran

Penari dan pengamal yoga cenderung untuk notis apabila tubuh mereka merasa keluar dari penjajaran. Mereka adalah orang-orang yang cenderung untuk menjadi berhubung dengan tubuh mereka. Saya boleh mendakwa apa-apa kesedaran diri saya sendiri, semasa menjadi penari sebahagian besar hidup saya. Apabila tahun yang lalu, saya merasakan bahawa badan saya telah diikat semua dalam cara yang saya tidak dapat menetapkan dengan yoga, saya mula-mula cuba akupunktur. Apabila ini tidak berjaya, ada kawan-kawan saya meletakkan saya berhubung dengan entri baru untuk badan dan penjajaran tulang belakang dalam dunia terapi tekanan. Ia adalah jenis yang amat sengit urut tisu dan penyusunan semula badan terapi mendalam dipanggil Rolfing yang semua bersedia untuk menjadi kanak-kanak hairanlah seterusnya terapi era baru yang sebelum ini terhad kepada rawatan seperti Reiki dan akupunktur.

Kaedah badan dan tulang belakang penjajaran sudah tentu mempunyai bahagiannya daripada sokongan superstar (Oprah menjadi salah satu daripada mereka). Ia sudah tentu bukanlah sesuatu yang baru walaupun - orang pertama mendengar tentang perkara ini dalam filem sukan dengan Burt Reynolds dari tahun 1977 yang dikenali sebagai Semi-sukar. Di antara mereka dengan siapa yoga seolah-olah semua telah dilakukan-ada--itu, terik kesakitan dan rasa kebetulan terlibat dalam Rolfing pastinya menarik pengikut fanatik. Blogosphere adalah semua sibuk dengannya.

Rolfing adalah satu kaedah yang dibangunkan oleh Ida Rolf, ahli biokimia Amerika yang terkenal. Kaedah dia maju cuba mencapai matlamatnya pada premis bahawa kebanyakan sakit badan datang daripada badan yang tidak betul dan penjajaran tulang belakang. Dalam teori beliau, graviti dan jawapan badan adalah apa yang bertanggungjawab untuk penjajaran miskin dilihat dalam otot kita, tulang belakang, tulang dan tisu penghubung.

Terapi Rolfing boleh menjadi sangat agresif dan sangat menyakitkan. Jika perkara ini tidak sangat berbeza daripada apa yang ahli tulang lakukan, Rolfing melibatkan manipulasi agresif tisu penghubung (atau dikenali dalam lingo sebagai fascia) berbanding tulang dan otot yang kiropraktor berurusan dalam. Ia perlu agresif kerana tisu perantara boleh menjadi benar-benar sukar untuk memanipulasi. Penjajaran tulang belakang bukan satu-satunya manfaat kepada ini sama ada. Pesakit melaporkan manfaat kepada tekanan darah mereka, dan penurunan berat badan mereka. Rolfing boleh mencapai lebih beberapa persidangan apa yoga, terapi fizikal atau apa-apa lagi jarang dicapai.

Dan lagi, Rolfing dilihat bukan sebagai jenis yang baru rawatan. Sebaliknya, ia adalah lanjutan daripada teknik penjajaran lain seperti yoga. Seorang pengamal Rolfing menguli tisu sambungan anda hampir ke titik pecah. Sebagai fleksibel adalah hanya sesuatu yang anda harus lakukan untuk diri sendiri. Bahawa dalam Rolfing, anda telah dilakukan untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar