Kamis, 12 November 2015

Memori Air, Bahagian Satu: Makro-Memory

Memori Air, Bahagian Satu: Makro-Memory

Apa yang harta ajaib ini? Ia dipanggil hidrogen ikatan, dan ia adalah tidak lain daripada keajaiban. Menurut sains, air harus menjadi cecair gas-tidak. Namun, ini hidrogen bon mudah, sambungan longgar antara molekul air yang bersebelahan, menghalang ia daripada menjadi gas. Sains dikenali berkata 'air tidak perlu melakukan ini' kerana ia tidak berlaku dalam cecair yang sama. Sains dikenali juga telah membuktikan bahawa keliru-lebah tidak boleh terbang ... Sudah tentu, ini hanya bermakna alam tahu lebih daripada sains- semasa dia sentiasa akan.

Harta tanah sama yang menghalang air daripada menjadi gas, juga memberikan air satu bentuk ingatan. Kerana terdapat juga satu lagi bentuk memori air, saya istilahkan ini jenis tertentu, Makro-Memori. Ini kerana ia bergantung kepada banyak molekul air saling bekerja serentak, berkelakuan seperti makromolekul a. Untuk memahami makro memori, kita perlu memahami apa yang menyebabkan hidrogen ikatan dan juga apa yang berlaku apabila sesuatu yang larut dalam air.

Hidrogen ikatan adalah hasil daripada air menjadi molecule- dipole iaitu, ia mempunyai dua kutub. Ini bermakna bahawa pada molekul fizikal, beberapa kawasan mempunyai cas elektrik positif manakala kawasan lain mempunyai cas elektrik negatif. Sama seperti timbunan magnet kecil (masing-masing dengan utara dan kutub selatan) semua akan menghubungkan bersama-sama ke rumpun besar, molekul air menghubungkan satu sama lain. Secara khusus ia adalah atom oksigen dalam molekul air yang mengekalkan cas negatif dan dua atom hidrogen yang mengekalkan pertuduhan positif. Atom oksigen juga banyak, lebih besar daripada atom hidrogen. Dengan cara ini, atom hidrogen bercas positif molekul air tertarik kepada dan menjadi longgar melekat pada atom oksigen yang besar, dengan banyak menghubungkan ruang, molekul air yang lain.

Kami fikir air sebagai sekadar menjadi H2O, tetapi benar-benar air adalah hanya air apabila dua atau lebih molekul terikat bersama-sama dalam hidrogen bon.

Sekarang kita faham hidrogen ikatan adalah hasil daripada air yang molekul dwikutub, kita juga boleh memahami apa yang berlaku apabila sesuatu yang larut dalam air. Marilah kita menggunakan garam biasa sebagai contoh.

Garam biasa mempunyai formula kimia NaCl, natrium klorida. Ia adalah salah satu natrium atom terikat untuk satu atom klorin. Kebanyakan garam masa adalah pepejal, membentuk struktur kristal yang indah. Ia adalah di luar skop artikel ini untuk membincangkan ikatan ionik, fenomena yang membolehkan natrium dan klorin untuk bersama-sama. Mari kita hanya mengatakan dengan perbincangan ini bahawa natrium, tidak mempunyai cas elektrik, memberikan sehingga elektron klorin yang mahu lebih. Sejak natrium kehilangan elektron (yang mempunyai cas elektrik negatif), natrium yang kini mempunyai cas positif dan kimia ditulis sebagai Na +. Oleh kerana molekul klorin itu kini mempunyai elektron tambahan, ia kini mempunyai cas negatif, Cl-. Kita tahu apa yang berlaku apabila sesuatu yang mempunyai cas positif dan sesuatu yang mempunyai cas negatif, kita tidak? Mereka menarik, dan ini bon tertentu akibat tarikan ini dipanggil ikatan ionik.

Ikatan ionik telah dijelaskan dalam siri langkah-langkah, tetapi benar natrium yang tidak pernah tanpa elektron kerana ia berkongsi dengan klorin. Walau bagaimanapun, penjelasan di atas akan membantu anda lebih memahami apa yang berlaku apabila garam larut dalam air.

Air mula menembusi struktur hablur garam sebahagian besar, memisahkan molekul individu. Kemudian ia mula bekerja jalan di antara natrium dan klorin yang membentuk molekul individu. Seperti yang dinyatakan di atas, klorin mempunyai pertalian yang tinggi untuk elektron, supaya air kerja-kerja jalan antara natrium dan klorin, klorin menyimpan elektron yang dikongsi. Sekarang kita tidak lagi perlu garam, tetapi dua ion berasingan, Na + dan Cl-. Seseorang akan cenderung untuk berfikir bahawa Na + dan Cl- akan segera mahu kembali bersama-sama kerana caj bertentangan mereka, tetapi mereka tidak dapat merasa caj masing-masing kerana air adalah penebat. Sebagai penebat bermakna ia tidak membenarkan pemindahan bersedia atau perkongsian elektron. Lapisan penebat air yang segera mengelilingi ion yang baru ditubuhkan, dipanggil penghidratan.

Adakah anda mendapati ia menarik bahawa molekul air mempunyai kedua-dua cas elektrik positif dan negatif dan tidak mengalirkan elektrik? Saya buat. Sekarang, mari kita lihat bagaimana makro memori berfungsi.

Air sebagai molekul dwikutub, tidak akan mengelilingi apa yang terlarut di dalamnya secara rawak. Sebagai contoh, Na + mempunyai cas positif, jadi ia adalah atom oksigen bercas negatif molekul air yang bergerak dalam rapat. Na + mempunyai saiz yang unik dan ketumpatan cas-sendiri, jadi hanya beberapa terhingga molekul air (oksigen diletakkan pertama) boleh mengelilinginya. Lapisan pertama molekul air untuk bon dengan bahan yang larut dikenali sebagai 'lapisan penghidratan. Kemudian, mengikut kesan dipole hidrogen ikatan, selain molekul air bon seterusnya dengan molekul air yang membentuk lapisan penghidratan.

Struktur ikatan keseluruhan air di sekeliling ion natrium, unik kepada ion natrium!

Fenomena ini adalah asas makro Memori. Struktur ikatan air sekitar sesuatu yang unik kepada sesuatu itu. Dan, apabila sesuatu yang tidak lagi masa ini, sebahagian besar struktur ikatan ini akan kekal. Iaitu, sehingga sesuatu yang lain semula struktur air.

Dalam homeopati, ia telah mendapati bahawa hanya berjabat yang hina kecil yang mengandungi apa-apa 'struktur air' dengan air tidak atau longgar berstruktur lain, akan menyebabkan molekul air yang lain untuk bon mengikut struktur utama. Ini adalah bagaimana ubat-ubatan homeopati dicipta. Homeopati juga telah membuktikan bahawa sistem imun bertindak balas kepada struktur air ini seolah-olah elemen penstrukturan asal (Na + dalam contoh di atas) sebenarnya hadir. Dengan cara ini daya imun yang besar boleh diwujudkan tanpa benar-benar menundukkan pesakit untuk elemen penstrukturan asal.

"Air mempunyai memori struktur dan kepelbagaian struktur, dan kerana ini ia boleh menyimpan maklumat yang diperoleh dalam tempoh masa yang panjang dan menyerahkannya kepada badan."
Engler & Kokoschinegg, 1988

Malangnya, sebahagian besar daripada air yang kita minum hari ini sama ada pada masa ini mengandungi bahan pencemar berbahaya atau sangat baru-baru ini yang terkandung mereka. Masalah dengan makro Memori ialah bahagian yang agak besar daripada struktur ikatan unik terdapat di dalam air yang kita minum, walaupun selepas bahan pencemar ini telah dipecat- banyak untuk penapisan. Sebagai homeopati telah menunjukkan kepada kita, sistem imun bertindak balas kepada struktur ini ikatan unik sama ada atau tidak unsur penstrukturan asal sebenarnya hadir. Adakah anda fikir sistem imun mungkin lebih berkesan jika tenaganya ditumpukan kepada masalah sebenar?

Jadi, bagaimana kita memadamkan makro memori? Ia seolah-olah air yang lebih panjang telah terikat dalam struktur tertentu, yang lebih tepat ia adalah semula bon dengan cara yang sama, walaupun seketika diubah (kesan mikro Memory). Seperti halnya dengan kesucian standard. Penyulingan membuang paling makro memori, tetapi air semula pekat dengan segera memungut struktur baru berdasarkan bahan-bahan pembinaan dalam mesin, kebanyakannya logam dan plastik. Adakah anda pernah merasai air suling? Ia biasanya mempunyai logam dan plastik rasa. Satu senario yang sama muncul dari peranti Osmosis Songsang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar