Kamis, 12 November 2015

Peta Reiki Kursus Mengajar Penyembuhan Melalui Tenaga

Peta Reiki Kursus Mengajar Penyembuhan Melalui Tenaga

Kursus Reiki talian mungkin bunyi seperti sedikit oxymoron. Bukankah titik keseluruhan reiki penggunaan sentuh untuk menggalakkan penyembuhan? Bukankah penggunaan reiki sepatutnya dipandu oleh seorang guru yang hadir secara fizikal, dan yang boleh membantu anda belajar bagaimana untuk menggunakan kemahiran anda dengan mengajar anda secara peribadi? Kursus Reiki dalam talian seolah-olah bercanggah dengan tuntutan tersebut, dan mungkin kelihatan seperti satu penipuan - tetapi anda akan terkejut. Jadi teruskan membaca, dan bersedia untuk belajar sesuatu tentang bidang Reiki.

Untuk menjawab soalan ini, mari kita lihat apa Reiki adalah, berbanding apa yang didakwa sebagai. Sesetengah pengamal yang terbesar dan tertua mempertimbangkan Reiki yang akan berpangkalan di tenaga rohani. Mereka mendakwa dapat mengambil tenaga ini dari suasana di sekeliling seseorang dan untuk menggunakan tenaga ini berkaitan dengan pesakit untuk membantu mereka.

Reiki adalah berdasarkan idea bahawa manusia mempunyai pusat-pusat tenaga tertentu di dalam badan mereka, yang dipanggil 'ki' pusat-pusat, yang, jika orang itu jatuh sakit atau mengalami beberapa keadaan yang melemahkan, disekat oleh kesakitan. Badan yang sakit adalah mirip kepada empangan, terkumpul air, manakala retak muncul di dinding empangan. Kursus reiki talian bekerja dengan mengajar anda bagaimana untuk membantu orang yang menyelaraskan semula 'ki' pusat-pusat mereka - yang merupakan matlamat untuk semua pengamal reiki. Tersumbat itu kebanyakannya disebabkan oleh tekanan.

Pengamal reiki yang baik tahu bagaimana untuk memandu kuasa penyembuhan untuk membersihkan halangan yang disebabkan oleh tekanan, menjaga tenaga yang mengalir itu.

Kaedah pengajaran baru-baru ini yang dibangunkan oleh reiki guru telah membolehkan pemerolehan pengetahuan reiki mengambil masa yang lebih singkat berbanding sebelum ini. Terdapat laporan orang belajar 3 tahap amalan Reiki dalam masa 3 hari, melengkapkan latihan dalam masa tiga bulan. Oleh itu kursus reiki dalam talian, yang menjanjikan keputusan talian dalam jumlah yang singkat, bukan mitos. Ia wujud, dan berguna sebagai pengajaran reiki konvensional dalam menyampaikan pengetahuan dan keputusan yang sama.

Selain itu, banyak sarjana reiki utama difikirkan mungkin bahawa pembelajaran jarak jauh Reiki adalah mustahil, dengan itu menghindarkan keperluan untuk guru-guru dan pelajar untuk memenuhi satu-satu. Seperti jenis ini arahan reiki menunjukkan bahawa pembelajaran jarak jauh Reiki dapat dilakukan, ia adalah asas kepada percambahan kursus Reiki dalam talian. Jadi jauh daripada yang belum lagi disahkan, kursus-kursus ini adalah berdasarkan kepada sekolah terkini pemikiran dalam pengajaran reiki, yang berhujah bahawa murid yang tidak perlu berada dalam hubungan secara langsung dengan master reiki itu untuk mempelajari kaedah reiki.

Oleh itu jika anda ragu-ragu tentang memilih kursus Reiki dalam talian lebih peribadi, muka-ke-muka kursus, jangan teragak-agak untuk kali kedua yang lebih lama. Reiki boleh seperti efficaciously diajar dalam talian sebagai peribadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar