Kamis, 12 November 2015

Pelarasan Pertama Anda Chiropractic: Apa Tepat Untuk Harapkan

Pelarasan Pertama Anda Chiropractic: Apa Tepat Untuk Harapkan

Lelaki dan perempuan yang akan mempunyai rawatan kiropraktik mereka buat kali pertama mungkin mempunyai banyak pertanyaan tentang kaedah rawatan. Mungkin ada yang bimbang, manakala yang lain adalah cemas kerana kekurangan pendidikan yang sesuai tentang apa yang harapkan. Teruskan membaca untuk memahami lebih lanjut mengenai apa yang umumnya berlaku di semasa lawatan pertama anda kepada seorang pakar kiropraktik untuk membuat anda lebih bersedia untuk itu.

Pesakit Kesihatan Latar Belakang

Mana-mana berunding dengan Doktor kiropraktik atau profesional perubatan lain akan bermula dengan perundingan. Anda akan diberikan satu bentuk yang perlu diselesaikan sebagai satu cara untuk doktor anda untuk mengumpul data latar belakang yang diperlukan di mana-mana tanda-tanda dan gejala-gejala atau masalah yang sedang dialami. Dengan cara itu, mereka dapat mencari jika anda mempunyai sebarang sejarah penyakit-penyakit lain dan jauh lebih baik dapat mengetahui asal-usul masalah yang sedia ada anda.

Antara isu-isu anda diharapkan untuk menjawab dalam borang yang termasuk yang berikut:

• Bila anda pertama mula menderita dengan kesakitan?

• Bagaimanakah ketidakselesaan bermula?

• Di mana mungkin anda mungkin mendapat ia?

• Apakah ada unsur tertentu mencetuskan ia meringankan atau menjadi lebih hebat?

Cuma, konsep di sebalik pertanyaan ini adalah untuk membekalkan data chiropractor anda mesti mempunyai untuk menentukan sejauh mana keadaan anda. Penemuan ini juga berbanding dengan mana-mana maklumat perubatan bahawa individu itu sebelum ini telah.

Pemeriksaan fizikal

Pesakit melalui pemeriksaan fizikal yang menyeluruh sebelum prosedur kiropraktik dilakukan. Cek cukup asas seperti refleks, nadi, pernafasan, atau ujian ortopedik & saraf lain yang diperlukan. Semua ini dijalankan untuk mengumpul data penting yang diperlukan untuk diagnosis keadaan individu.

Di antara unsur-unsur kesejahteraan individu itu yang ditubuhkan melalui tempoh ini termasuk kekuatan dan nada otot, pelbagai gerakan di kawasan tertentu badan yang menerima kesan, dan ketidakseimbangan saraf. Di samping itu, individu yang boleh diperlukan untuk melaksanakan beberapa usul fizikal untuk melihat sejauh mana seluruh badan melengkapkan pergerakan diberikan.

Kajian Diagnostik dan Diagnosis

Setelah mengumpul butir-butir latar belakang perubatan dan penilaian fizikal selesai, analisis diagnostik kini dilaksanakan. Dalam fasa ini, ini adalah di mana penilaian data tersebut diperolehi sebelum ini dilakukan dengan harapan untuk membantu untuk membuat diagnosis yang tepat. Beberapa peralatan yang digunakan untuk kajian diagnostik mungkin termasuk x-ray, imbasan MRI, dan pelbagai prosedur lain.

Apabila doktor kiropraktik anda mempunyai semua komponen ini meletakkan bersama-sama, mereka kini mempunyai semua sumber-sumber yang diperlukan untuk membuat penilaian yang sesuai. Langkah seterusnya kemudian akan membuat keputusan sama ada pesakit akan bergerak ke hadapan dengan penjagaan kiropraktik atau jika terdapat lain-lain teknik terapi yang dicadangkan untuk menderita.

Bagaimana Long Ia mungkin mengambil masa?

Lawatan pertama anda ke chiropractor biasanya akan berlangsung selama tidak lebih satu jam. Ini harus menjadi masa yang mencukupi untuk melaksanakan semua tindakan di atas diperlukan untuk mengumpul maklumat perubatan dan menilai mereka untuk diagnosis sesuai. Oleh kerana ia adalah masalah anda yang berada di talian, ia adalah penting bagi ahli tulang untuk tidak meneruskan dengan tergesa-gesa kerana beberapa maklumat penting boleh dibiarkan keluar, dengan itu menjejaskan kesihatan individu.

Memilih Kursus Tindakan

Bergantung kepada betapa seriusnya keadaan orang itu, beberapa doktor kiropraktik sudah boleh memulakan tindakan atas lawatan itu 1. Walau bagaimanapun, beberapa orang lain perlu temujanji lain untuk memulakan sesi rawatan.

Menggunakan maklumat yang boleh diakses kepada beliau, pakar kiropraktik anda akan mencadangkan satu set objektif untuk terapi anda. Sekali lagi, tahap kerosakan dan tatacara yang ditentukan untuk anda akan memberi kesan jangka masa tempoh masa rawatan anda. Rawatan jangka pendek umumnya sesuai untuk mereka yang hanya mengalami ketidakselesaan yang disebabkan oleh kerosakan dalam tulang atau tisu otot.

Sementara itu, orang-orang yang memerlukan pemulihan penuh sistem kesihatan mereka untuk mengekalkan fungsi dan meningkatkan kehidupan harian mungkin panggilan untuk kursus jangka panjang tindakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar