Kamis, 12 November 2015

Berurusan Dengan Motor Tics Dalam Kanak-kanak

Berurusan Dengan Motor Tics Dalam Kanak-kanak

Sesetengah orang mempunyai masalah dengan otot mereka membuat kekejangan tiba-tiba atau pergerakan yang mereka tidak dapat mengawal, atau dikenali sebagai tics motor. Mereka tidak muncul secara beransur-ansur tetapi tiba-tiba pergerakan mogok sukarela. Seperti yang anda boleh bayangkan, jenis kekejangan yang sangat mengecewakan dan boleh mendatangkan malapetaka pada kehidupan sosial dan kerja anda.

Dewasa sering perlu berurusan dengan tics motor tetapi mereka jauh lebih biasa di kalangan kanak-kanak. Dalam kes-kes tertentu, mereka muncul di awal kanak-kanak dan kemudian terus ke dalam tahun dewasa. Mengawal mereka boleh menjadi sangat sukar dan mengecewakan. Anda boleh dengan mudah mengawalnya untuk cuba untuk menahan bersin besar yang benar-benar mahu keluar. Beberapa perkara yang anda jangkakan untuk melihat adalah tidak terkawal berkelip, kerut muka membuat atau kaki anda bergerak tiba-tiba dan tanpa amaran.

Apabila tics muncul dalam anak-anak mereka sering hanya melekat di sekeliling untuk masa yang singkat, beberapa minggu. Apabila anak-anak melalui sejumlah besar tekanan ini adalah lebih kes itu. Orang lain tidak begitu bernasib baik, tics mereka boleh melekat di sekeliling untuk bertahun-tahun. Masalah jangka panjang atau dikenali sebagai motor kronik gangguan tic. Jika tics motor digabungkan dengan tics vokal kemudian sindrom Tourette sering didiagnosis.

Terdapat banyak herba semulajadi dan ramuan homeopati yang boleh membantu untuk mengurangkan keterukan tics motor dan juga memberikan anda kelegaan daripada mereka. Herba, Hyoscyamus, terkenal untuk itu sifat antispasmodic dan besar untuk membantu anda untuk melawan gangguan saraf.

Zink juga sangat penting dalam perjuangan anda untuk menghentikan kekejangan otot sukarela. Kedua-duanya menyimpan sistem imun yang kuat dan memberikan tubuh anda keupayaan untuk menyerap mineral yang lebih baik. Jika anda berfikir bahawa tics adalah hasil daripada tekanan maka zink adalah tambahan membantu, dalam kes ini. Ia membantu badan untuk mempertahankan terhadap kekejangan dan pergerakan sukarela. Cina boleh digunakan untuk membantu melawan kekejangan sukarela dan gerenyet manakala Chamomilla adalah baik untuk membantu mengurangkan sebarang tekanan anda mungkin mengalami.

Ia adalah penting untuk memahami bagaimana tics menjejaskan anak anda dan membuat perubahan yang perlu di kedua-dua rumah dan di sekolah. Ia boleh menjadi sangat menghukum untuk kanak-kanak mempunyai masalah seperti ini kerana ia membuatkan mereka berbeza dari yang lain daripada anak-anak. Mereka dengan mudah boleh menjadi sasaran untuk mengusik. Pastikan anda berbincang dengan mereka mengenai ini dan biarkan mereka tahu bahawa ia akan paling mungkin tidak menjadi satu perkara yang kekal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar