Kamis, 12 November 2015

D-Ribose - Fibromyalgia - Sindrom Kelesuan Kronik

D-Ribose - Fibromyalgia - Sindrom Kelesuan Kronik

Fibromyalgia dan keletihan kronik mangsa biasanya mengalami tenaga yang rendah, sakit otot dan sendi, tidur sukar, fungsi imun yang lemah dan kelemahan umum. Mereka biasanya mendapat resolusi yang sangat sedikit penyakit mereka dari perubatan arus perdana. Banyak pergi ke beberapa pengamal perubatan yang berbeza, semua tidak berjaya. Ia agak misteri dan kebanyakan pengamal akan berkata tidak ada ubat atau lebih teruk lagi, ia adalah psikologi.

Doktor perubatan yang sangat baik pada merawat gejala dengan dadah; namun dengan penyakit-penyakit gejala adalah pelbagai dan ubat-ubatan yang jarang kelihatan untuk bekerja. Masalah akar boleh menjadi virus seperti Epstein-Barr Cytomegalovirus. Mereka tidak mudah dikesan tetapi satu petunjuk perlu membuat doktor perubatan yang mencurigakan. Ia adalah sel darah putih yang tinggi. Ini biasanya bermaksud badan melawan penyakit. Dalam kes virus, mereka menyerang di tengah-tengah masalah ini, iaitu pengeluaran tenaga pada tahap sel.

Penggunaan makanan tambahan untuk hati yang lemah, yang dikenali sebagai D-Ribose, telah mendapati kejayaan dalam tangan beberapa pakar kardiologi pemikiran ke hadapan. Satu lagi pengamal alternatif, Dr Andrew Weil, pengarang sebuah buku yang berjudul Kesihatan Semulajadi, Natural Medicine mengatakan: "... D-Ribose boleh mengurangkan kesakitan dan keletihan pesakit dengan fibromyalgia dan sindrom keletihan kronik."

Bukan sahaja D-Ribose menguatkan jantung tetapi juga metabolisme tenaga dalam semua sel-sel badan anda; terdapat lebih 70 trilion daripada mereka. Dengan peredaran yang lebih baik dari hati yang kuat terdapat penghantaran nutrien kepada sel-sel dan sel-sel individu semua manfaat tisu.

Kajian rintis telah dijalankan ke atas 41 pesakit dengan fibromyalgia atau sindrom keletihan kronik. Mereka menerima D-Ribose tiga kali sehari selama 28 hari. Pada akhir kajian didapati 66% daripada pesakit yang mengalami tahap yang lebih baik tenaga, tidur dan kejelasan mental yang lebih baik ... dengan kurang sakit-sakit badan.

Hanya apa yang D-Ribose dan bagaimana ia berfungsi? Ia adalah gula 5 karbon yang mudah menukarkan kepada tenaga selular di dalam mitokondria semua sel-sel. Mitokondria merupakan kilang tenaga yang menghasilkan ATP (adenosina-tiga fosfat) yang merupakan bahan api untuk setiap sel dalam badan anda.

D-Ribose adalah salah satu sumber tenaga mentah yang terbaik dan ia tidak mempunyai kesan sampingan negatif yang sering berlaku dengan glukosa berlebihan atau gula biasa.

Menurut Life & Health Research Group, Inc, tambahan melalui D-Ribose membantu hati yang lemah tenaga untuk mendapatkan semula 85% daripada tahap ATP dalam tempoh 24 jam.

Mereka memetik kajian yang menunjukkan bahawa walaupun selepas serangan jantung, "tambahan D-Ribose membantu ATP peringkat dan fungsi jantung kembali normal dalam masa hanya dua hari".

Penyelidikan mereka menyatakan bahawa "lebih daripada 150 rakan sebaya dikaji semula kajian yang diterbitkan membuktikan kepada fakta bahawa D-Ribose berkesan meningkatkan ATP sambil meningkatkan prestasi pada otot". Ini bermakna bekalan yang mencukupi D-Ribose untuk jantung (dan otot lain) amat membantu untuk meningkatkan tenaga dan kualiti hidup.

A Pakar Hematologi Mayo Clinic (pakar darah) membantu membangunkan hayat yang panjang untuk platelet dalam pemindahan darah dan pemindahan organ. Pakar Hematologi, Daniel Ericson, MD, dan pasukannya mendapati bahawa D-Ribose sebenarnya bertindak sebagai pemelihara untuk platelet darah.

D-Ribose berfungsi sebagai Erickson anti-radang dan Dr. mendapati peningkatan dramatik dalam jangka hayat platelet. Sebagai contoh, biasanya selepas 5 hari hanya 5% daripada fungsi platelet berfungsi. Dengan penambahan D-Ribose ke dalam bekalan darah biasanya terdapat fungsi 80% selama 7 hari (2 hari lebih lama dan pada majlis 80% dan bukannya hanya 5%).

D-Ribose adalah sebahagian daripada pembinaan komponen-komponen yang membentuk molekul DNA dan RNA. Molekul ini adalah pembawa genetik dan bahan-bahan pembiakan di peringkat selular. Bukan sahaja D-Ribose penting sebagai komponen tenaga untuk sel-sel tetapi juga untuk pertumbuhan semula sel-sel. Ia membantu menukar nutrien ke dalam bentuk yang boleh dimanfaatkan.

Dengan usia, terdapat kekurangan semula jadi D-Ribose dan suplemen yang sesuai untuk mengelakkan kekurangan. Kajian penyelidikan menunjukkan manfaat yang besar kepada penuaan, lemah otot, keletihan dan penyakit jantung apabila suplemen D-Ribose diberikan. Ketoksikan daripada ia tidak ditunjukkan. Pakar kardiologi Stephen Sinatra sering menetapkan 5,000 mg atau lebih setiap hari untuk pesakit hatinya. Ia dijual sebagai tambahan, nampaknya agak selamat dan tidak memerlukan preskripsi.

Beberapa dipuji kajian saintifik menjelaskan bahawa suplemen D-Ribose berharga dalam mengelak atau mengurangkan kegagalan jantung kongestif dan mengurangkan penyakit otot kronik seperti fibromyalgia. Di samping itu, atlet menuntut manfaat yang besar, seperti yang dilakukan penuaan mata pelajaran, yang hanya tidak membuat cukup D-Ribose secara semula jadi.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan sebagai ubat untuk Fibromyalgia atau Sindrom Keletihan yang Kronik, tetapi sebaliknya sebagai bantuan untuk memahami sifat masalah kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar