Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Home Asli untuk Selulit Itu Benar-benar Berfungsi

Pemulihan Home Asli untuk Selulit Itu Benar-benar Berfungsi

Selulit, jenis yang sangat biasa penyakit kulit diperhatikan dalam banyak tanpa mengira umur dan jantina. Kira-kira 95% daripada wanita yang terjejas oleh keadaan ini, yang juga dominan dalam lain-lain orang gemuk. Selulit adalah apa-apa tetapi pemendapan lemak di bawah lapisan kulit yang memberikan penampilan yang beralun dan lekuk pada kulit. Deposit ini lumpy lemak biasanya dijumpai di paha, punggung, perut dan punggung. Kadang-kadang kulit memberikan kulit jeruk seperti penampilan. Keadaan ini bermula yang terdapat pada wanita selepas bermulanya akil baligh disebabkan oleh perubahan hormon dalam badan. Selulit tidak mengemukakan apa-apa penyakit yang serius, tetapi ia mars rupa kulit ke tahap yang hebat.

Gejala

Tanda-tanda biasa yang dilaksanakan adalah

1. mengempiskan perut buncit, lubang-lubang kecil dan lubang yang terdapat pada kulit akibat pemendapan lemak.
2. kendur kulit di paha dan punggung.
3. Kulit berkedut dalam beberapa kes.

Punca

1. hormon wanita seperti estrogen dan progesteron bertanggungjawab untuk membangun, selulit. Hormon tiroid, insulin dan hormon bukan adrenalin faktor-faktor lain yang menyumbang kepada keadaan ini.

2. Mengambil terlalu banyak makanan berlemak dan gula-gula juga membawa kepada pemendapan lemak.

3. Kadang-kadang genetik juga memainkan peranan yang penting.

4. Rokok dan kekurangan senaman fizikal membantu dalam pemendapan lemak.

Pemulihan Rumah untuk Selulit

Mengurut dan mengekalkan berat badan dalam daftar adalah dua langkah utama dalam mengurangkan selulit. Mengikuti beberapa rawatan rumah mudah secara konsisten amat berkesan dalam merawat keadaan ini.

1. Mengurut kawasan yang terlibat dengan minyak kelapa adalah sangat berkesan dalam mengurangkan selulit.

2. Mengurut bahagian pinggang, punggung dan paha terjejas dengan selulit dengan campuran minyak badam, minyak rosemary dan minyak saunf, pergaulan antara satu sama dalam nisbah 1: 1: 1 juga menghasilkan keputusan yang baik.

3. Diet yang seimbang yang merangkumi buah-buahan segar, sayur-sayuran dan rendah lemak dan kalori yang membantu dalam mengurangkan masalah selulit.

4. Minum campuran dua sudu besar cuka epal dalam segelas air setiap pagi mengurangkan keadaan selulit. Orang boleh menambah madu di dalamnya sebagai pemanis.

5. Merokok dan minum menjadi lebih teruk masalah selulit.

6. Senaman regangan melibatkan paha, punggung, pinggul dan perut membantu dalam pembakaran lemak mengurangkan tanda-tanda selulit. Begitu juga, pelbagai postur yoga juga membantu dalam mengawal masalah ini.

7. tumbuhan ekor kuda kaya dengan silika yang meningkatkan peredaran darah dan menguatkan pembuluh darah yang akhirnya mengurangkan masalah selulit.

8. Gotu Kola herba membina tisu penghubung berserabut dan mengurangkan jumlah kolagen dari kawasan selulit terjejas.

9. Ia adalah lebih baik untuk mengelakkan sampah dan makanan goreng, yang boleh memburukkan lagi keadaan.

10. garam yang berlebihan dalam diet harus dielakkan untuk mencegah penahanan air di dalam badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar