Kamis, 12 November 2015

Apa Mesotherapy, dan Adakah Ia Selamat?

Apa Mesotherapy, dan Adakah Ia Selamat?

Mesotherapy adalah satu teknik yang menyuntik bahan-bahan ke dalam tisu lembut dan lemak untuk pelbagai penyakit. Bahan yang disuntik ke dalam badan biasanya vitamin, mineral, bahan homeopati, atau bahan-bahan proprietari yang mungkin tidak diketahui. Suntikan biasanya dibuat ke dalam tisu lembut dan lemak, walaupun mungkin ada suntikan sekali-sekala ke dalam otot.

Mesoterapi bermula di Eropah pada tahun 1960-an dan pada masa ini sedang dilakukan di seluruh dunia untuk pelbagai penyakit dan penyakit. Dalam pembedahan plastik, mesoterapi sering dilakukan untuk membubarkan lemak. Ini juga dikenali sebagai lipodissolve.

Secara teorinya, mesoterapi mungkin berkesan dalam melarutkan lemak, tetapi pada hakikatnya terdapat beberapa kebimbangan praktikal. Kebimbangan terbesar adalah bahawa ia adalah mustahil untuk mengetahui dengan tepat berapa banyak bahan membubarkan diperlukan di kawasan tertentu badan. Anda tidak boleh melihat atau merasa bahan yang disuntik di bawah kulit, jadi ia adalah mustahil untuk mengetahui di mana dan berapa banyak lemak akan benar-benar dibubarkan.

Dengan tetap liposuction, ia adalah mungkin untuk menilai berapa banyak lemak telah dikeluarkan dengan merasa dan melihat kawasan. Ini tidak boleh dilakukan dengan mesoterapi, kerana ia mengambil masa untuk lemak untuk membubarkan. Teknik ini tidak dapat dilihat di dalam bilik operasi pada zaman prosedur.

Akhir sekali, mesoterapi tidak dianggap sebagai prosedur selamat di Amerika Syarikat. FDA telah mengeluarkan artikel yang menyatakan bahawa ia tidak dianggap satu prosedur "diluluskan", dan Persatuan Amerika Pembedahan plastik juga telah mengeluarkan satu kertas mengulas kebimbangan melarutkan lemak melalui suntikan.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar