Kamis, 12 November 2015

Herba organik digunakan sejak zaman purba

Herba organik digunakan sejak zaman purba

Dalam dunia ini herba hari ini mendapati dan dikategorikan lebih 400,000 spesis tumbuhan di planet ini. Lebih sedang dikenal pasti setiap hari di mundur negara-negara dunia ketiga seperti Afrika dan belukar Rimba Amazon di Amerika Selatan. Hampir 50% daripada ubat-ubatan yang disyorkan hari ini boleh didapati daripada sumber tumbuhan atau di makmal dibuat tiruan daripada bahan-bahan herba.

Herba digunakan sejak zaman purba

Herba organik telah menjadi komponen landskap dalam membantu orang-orang yang mengekalkan kesihatan selama lebih 3000 tahun. Dalam tidak jauh orang-orang kuno masa lalu digunakan sebatian herba organik untuk membantu dalam pemulihan kesihatan dan rasa makanan dan perisa kerana terdapat hanya ada pilihan lain pada masa itu, terdapat hanya ada ubat-ubatan preskripsi boleh didapati. Malah barangan farmaseutikal telah benar-benar tidak boleh diadakan untuk kegunaan manusia sehingga selepas Perang Dunia Kedua.

Terdapat ubat-ubatan yang sangat terhad sebelum itu kerana pembangunan bukan satu kebimbangan utama seperti hari ini. Analisis moden dan penerokaan ke dalam penyelidikan herba organik terus menunjukkan bahawa herba semula jadi dari farmasi semulajadi mencapai matlamat dalam membantu membuat perbezaan yang positif dalam kualiti mengekalkan kehidupan yang sihat di planet ini. Ubat-ubat herba organik telah membantu dengan kebimbangan kardiovaskular, isu-isu pencernaan, kekakuan sendi, ketajaman mental dan masalah kesihatan ke atas semua umum selama bertahun-tahun dan telah membantu dengan meningkatkan kualiti hidup tidak ada syak padanya.

Produk Herba Organik

Apabila majoriti lelaki dan wanita memikirkan penggunaan produk herba organik, mereka biasanya akan berfikir tentang makanan yang kita makan. Walau bagaimanapun, ia juga sangat penting untuk berfikir tentang potensi penggunaan herba organik dalam persatuan dengan penyelenggaraan kesihatan anda dan pelaksanaan pengoptimuman memberi tumpuan kepada langkah-langkah pencegahan supaya tidak ada kesan negatif akan berkembang di dalam kitaran kesihatan anda semasa anda masih di atas tanah. Herba organik hari ini digunakan dalam banyak cara yang berbeza, seperti perisa makanan yang kita makan, ubat-ubatan semula jadi seperti madu diraja, penjagaan kulit, syampu dan kosmetik dan mungkin juga di katil anda.

Bangun dan berjalan dengan peralatan tempat tidur anda adalah sangat penting kerana kami akan menghabiskan 1/3 hidup kita dalam karung yang bermimpi dan tidur, jadi mengapa anda mahu untuk menghabiskan bahan-bahan sekitar toksik. Ini adalah khusus penting untuk kanak-kanak yang mempunyai kulit yang lebih sensitif dan lebih mudah untuk berendam di dalam bahan-bahan toksik berbahaya dan sudah tentu akan mendapat manfaat daripada pakaian organik dan semula jadi bayi.

Produk herba organik yang dihasilkan daripada ekstrak seperti chamomile, bijaksana, balsem, pudina atau Linden berbunga cenderung untuk menjadi sangat menenangkan untuk liang dan kulit dan juga yang terkenal dengan manfaat yang berkhasiat mereka sendiri.

Herba organik ditanam

Memperolehi produk herba organik dari ladang organik yang akan meningkatkan herba semulajadi membayangkan pelanggan boleh yakin mereka boleh menjadi selamat dan selamat dari racun toksik oleh-produk.

Petani organik akan menggunakan cecair baja organik dan semulajadi yang dihasilkan daripada ikan oleh-produk dan juga baja seperti biri-biri, ayam atau tahi arnab yang cenderung untuk menjadi kaya dengan nutrien tumbuhan berbanding dengan lembu baja.

Berbanding Teknik Berkembang

Berkembang taktik seperti ini memastikan tumbuh-tumbuhan adalah lebih kuat dan sihat, jadi mereka kurang cenderung untuk menjadi lemah oleh penyakit atau perosak. Hortikultur herba organik melibatkan teknik semulajadi, kerap berlaku sepanjang jangka masa yang berpanjangan masa, dengan menggunakan kaedah holistik, manakala hortikultur kimia menumpukan pada segera, keputusan terpencil dan teknik pengurangan,.

Yang berikutnya larian melalui racun kimia dan penggunaan racun perosak sungai, anak sungai, tasik dan lautan, meletakkan lebih banyak bahan cemar mencemarkan terus ke dalam alam sekeliling kita.

Apabila anda melaksanakan pertanian organik, sama sekali tidak ada bahan kimia sintetik atau racun perosak digunakan. Produk herba organik semula jadi berlesen dan disahkan dibangunkan di ladang-ladang yang telah diteliti dan juga sampel tanah dibekalkan untuk menunjukkan herba organik adalah bebas daripada bahan kimia.

Penyelidikan Dalam Pertanian Organik

Penyelidikan yang berterusan menunjukkan manfaat pertanian organik dengan herba semula jadi itu berjalan perlahan-lahan untuk beberapa tahun. The Pemasaran Pertanian Perkhidmatan Amerika Syarikat mencatatkan bahawa sejak tahun 2004 lebih kurang 30% daripada produk herba masakan dipasarkan di Amerika Syarikat yang dibangunkan secara organik. Saya pasti sejak tarikh itu peratusannya telah meningkat dengan ketara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar