Kamis, 12 November 2015

Satu Bilik Rawatan Alternatif Taman

Satu Bilik Rawatan Alternatif Taman

Sebuah bilik rawatan taman adalah tempat perlindungan peribadi luaran di mana seseorang boleh memberi dan menerima pelbagai rawatan urut, senaman, amalan yoga atau bermeditasi.

Kami lebih suka bilik rawatan taman untuk memenuhi beberapa keperluan minimum. Selaras dengan falsafah reka bentuk kami, sebuah bilik rawatan taman pertama dan utama akan hanya itu; taman. Kedua, ia perlu mudah dicapai, namun peribadi dan terpencil. Meneruskan bersama-sama dengan falsafah reka bentuk kami, kita suka taman-taman untuk direka dengan persekitaran di dalam fikiran. Apabila salah seorang mereka bentuk sebuah bilik rawatan taman, hakikat bahawa taman adalah di luar memperkenalkan kemungkinan mempunyai kawasan taman yang dipenuhi dengan unsur-unsur alam semula jadi, yang membangkitkan semua pancaindera kita secara semula jadi yang diberikan. Lepas, tetapi tidak kurangnya, bilik rawatan taman perlu memeluk kualiti dan manfaat holistik. Dan itu sahaja. Ia hanya yang mudah.

Mari kita mulakan dengan hakikat bahawa sebuah bilik seperti ini perlu taman dan mengapa yang penting. Taman A akan mempunyai banyak unsur-unsur alam semula jadi yang hadir, termasuk tanah, air, api, udara dan kayu. Bumi diwakili oleh batu-batu dan batu tongkol, batu, batu-batu kecil, batu kelikir dan tanah. Air diwakili oleh air terjun, sungai atau kolam. Kebakaran boleh diwakili oleh lilin, obor Tiki, lubang api atau lampu luar. Air diwakili sebagai pergerakan angin dan bagaimana kita boleh menangkap gerakan ini oleh termasuk tumbuh-tumbuhan dengan cahaya dan daun halus, seperti rumput hiasan, buluh, pokok-pokok birch atau tapak tangan Buntut rubah, untuk menyebut beberapa contoh. Tumbuh-tumbuhan seperti ini, dan banyak lagi, berkibar anggun walaupun dalam sedikit bayu. Akhirnya, kayu diwakili sebagai pokok dan tumbuhan, atau perabot taman.

Walau bagaimanapun, ia bukan sahaja perlu untuk mempunyai unsur-unsur alam semula jadi ini, tetapi menyatakan hubungan mereka dengan satu sama lain, persatuan mereka, skala, kira-kira dan bahagian. Mereka bentuk sebuah bilik rawatan taman tidak semestinya sukar, dan sebenarnya, adalah agak mudah. Hanya pastikan anda mempunyai unsur-unsur alam semula jadi yang diwakili dalam bahagian akal, dan anda akan mendapati ia menjadi mudah. Membuat satu usaha untuk menggunakan semua bahan-bahan semula jadi, seperti batu dan batu. Pertimbangkan untuk menggunakan produk kitar semula dan bahan yang mampan, yang pilihan yang lebih baik untuk alam sekitar. Buluh adalah produk yang mampan, yang boleh didapati untuk aplikasi yang berbeza. Ia adalah kuat dan tahan lama. Di Asia, buluh digunakan secara meluas sebagai bahan dan juga perancah membina, yang semakin meningkat banyak cerita ke udara menyokong beban mengesankan, kerana ia adalah begitu amat kuat dan tahan lama. Kami kini mempunyai banyak bahan binaan taman kitar semula yang ada pada kita untuk menutup, lawan pedang dan juga mulches dan kompos, ada yang boleh didapati di seluruh negara dari usaha kitar semula terbesar di bandar. Terdapat banyak jenis bata tebus guna yang ada, yang seterusnya menambah watak dan rayuan dunia lama dengan mana-mana projek. Beberapa batu bata diselamatkan dari limbungan lama, bangunan, dermaga dan make sebagainya alternatif yang menarik untuk konkrit produk berturap. Pembuatan konkrit menghasilkan sejumlah besar CO2, jadi jika kita boleh menggunakan pilihan alternatif untuk membuka produk, kami akan melakukan persekitaran nikmat yang besar. Satu lagi jenis bahan kitar semula untuk permukaan berjalan dihancurkan cengkerang, hasil sampingan daripada industri perikanan, yang membuat untuk berjalan-jalan mempesonakan atau memandu.

Sebuah bilik rawatan taman mampu kemungkinan tanpa had untuk pengguna bertuah daripada akan, bilik rawatan dalaman konvensional. Ini kerana semua deria dibawa ke dalam bermain. Semula jadi, angin panas yang pas di atas permukaan kulit seseorang adalah menyegarkan, sementara aroma tanah, herba dan bunga wangi menawarkan kedalaman deria dan dimensi. Pandangan panorama, dan sehingga hampir-penglihatan daripada tumbuh-tumbuhan yang tumbuh di taman menambah visual kepada pengalaman deria. Luar biasa dalam bilik rawatan dalaman adalah bunyi taman, seperti burung kicauan dan menyanyi korus mereka, angin pencurian melalui daun ringan tumbuhan buluh dan melata air dan runtuh.

Semua taman-taman yang sentiasa berubah-ubah, kerana mereka hidup, ruang yang semakin meningkat, yang bermaksud jenis taman mengajak kita untuk datang dan berinteraksi dengan alam semula jadi dengan melakukan beberapa pemangkasan, penanaman atau hanya menonton. Beri perhatian kepada pilihan bahan dan memastikan ia mudah. Projek ini menggunakan buluh mampan bagi laluan dan privasi pagar. Berjalan di sepanjang berkaki ayam, salah menikmati urutan kaki merangsang, membantu untuk mengekalkan peredaran darah yang baik. Real batu kapur jatuh rusuk laluan pejalan kaki, manakala papak granit tebus guna berkhidmat langkah yang berfungsi, menambah sejarah yang sedikit dan daya tarikan ke taman. Mulches kitar semula dan kompos, pilihan alternatif yang baik untuk alam sekitar di kalangan kita, menjaga tanaman penting dan dilindungi. Seorang yang mudah, yang diukir dengan tangan batu mangkuk, yang dibuat di Ireland dari katil purba batu kapur, membuat untuk bahagian yang unik dan jarang seni.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar