Kamis, 12 November 2015

Batu Buah Pinggang: A Squeeze Jus Lemon Mencegah Keadaan Yang Maha Sakit Dikenali Man

Batu Buah Pinggang: A Squeeze Jus Lemon Mencegah Keadaan Yang Maha Sakit Dikenali Man

Batu Buah Pinggang benar-benar adalah salah satu, jika tidak, masalah perubatan yang paling menyakitkan di bumi. Ini penyakit melumpuhkan menghantar puluhan ribu ke Bilik Kecemasan dalam kesakitan setiap tahun. Tetapi kajian adalah jelas: minum sedikit Jus Lemon setiap hari adalah satu cara yang berkesan untuk mengelakkan batu-batu yang pedih dari pernah mempunyai berlaku di tempat pertama.

Salah satu sakit yang paling teruk bahawa sesiapa yang pernah boleh bayangkan adalah batu buah pinggang. Wanita yang telah mengalami kedua-dua bersalin semula jadi dan keadaan ini menyakitkan mengatakan bahawa sakit yang mempunyai kes batu lebih besar lagi. Dan ia adalah jauh menakutkan kerana ia datang pada begitu tiba-tiba, tanpa sebarang amaran terlebih dahulu dan seolah-olah tidak ada sebab mengapa ia berlaku. Tanpa mengetahui apa yang sedang berlaku, pengalaman ini menakutkan mempunyai hampir sesiapa sahaja yang mengalami ia pergi ke bilik kecemasan dalam masa beberapa minit mempercayai bahawa mereka yang mati.

Namun seperti yang menyakitkan sebagai satu ada ia hanya satu kristal kecil saiz sebutir pasir atau lebih kecil yang telah membuat di kedai kencing yang menyebabkan kesakitan begitu banyak. Walau bagaimanapun, sebahagian besar daripada batu sebenarnya lulus keluar dari badan sendiri sama ada rawatan perubatan diberikan atau tidak. Apabila seseorang telah mempunyai batu karang, kebarangkalian mendapat satu lagi hampir 50% - dan beberapa orang yang mendapatkan beberapa dalam hidup mereka. Malangnya, satu-satunya nasihat yang kebanyakan doktor perlu memberi adalah untuk minum banyak cecair dan mengelakkan kalsium yang merupakan komponen yang biasa batu karang. Tetapi mengelakkan kalsium bukan sahaja tidak berguna untuk mencegah batu karang, tetapi ia boleh menjadi dangerous- meningkatkan risiko osteoporosis jika tidak perlu.

Walau bagaimanapun, terdapat cara yang murah dan mudah untuk mengelakkan masalah ini EVER berlaku di tempat pertama. Jus - jus terutamanya sitrus - telah terbukti menjadi cara yang berkesan untuk mencegah batu karang dari yang pernah membentuk. Dan menghalang batu karang seolah-olah menjadi satu enigma kepada sains perubatan yang tidak memahami sambungan dengan diet, ada benar-benar penerangan yang mudah mengapa ini berfungsi. Batu karang terbentuk apabila kalsium dalam darah tidak dapat larut ke dalam penyelesaian. Kalsium larut kemudian membentuk kristal yang berakhir melalui buah pinggang dan ke tract- kencing menyebabkan kesakitan apabila seseorang itu cukup besar untuk tersekat. Tetapi jus biasanya berasid, dan jus limau mempunyai asid yang dipanggil asid sitrik yang membolehkan kalsium untuk larut dalam darah, diserap ke dalam saluran penghadaman dan oleh itu tidak dapat menyebabkan batu karang.

Kajian demi kajian telah menunjukkan kerja-kerja rawatan ini, ke titik bahawa ia tidak dibahaskan SAMA ADA jus berfungsi untuk mencegah batu karang, tetapi YANG JENIS jus berfungsi terbaik. Jus lemon dan jus oren, dengan kandungan tinggi asid sitrik, seolah-olah menjadi yang paling berkesan, manakala jus limau dan jus kranberi telah menunjukkan hasil yang pelbagai dan telah menyebabkan kadar yang lebih tinggi batu karang dalam beberapa kajian. Walaupun jus epal, yang mengandungi asid malic, seolah-olah bekerja dengan baik. Tetapi pastikan bahawa jus anda JUST jus dan tidak mengandungi fruktosa tinggi sirap jagung, kerana itu telah ditunjukkan untuk menjadi SEBAB batu karang dan boleh membuat masalah anda lebih teruk. Jadi minum jus anda dan mengelakkan keadaan yang paling menyakitkan yang diketahui oleh manusia dari yang pernah berlaku kepada anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar