Kamis, 12 November 2015

Peppermint Oil and Diet IBS

Peppermint Oil and Diet IBS

Bersama-sama dengan mengikuti diet yang IBS, salah satu persembahan lain dari jenis yang boleh membantu anda mengawal gejala IBS anda adalah minyak pudina. Ia telah digunakan sebagai ubat sejak sepuluh ribu tahun, di Mesir purba dan Greece. Para penyelidik telah mendapati bahawa pudina mengandungi vitamin dan mineral yang mempunyai beberapa kesan positif terhadap tubuh manusia.

Beberapa faedah termasuk:

1. Menenangkan otot-otot perut yang membantu dalam pencernaan lemak dan membantu makanan untuk melalui sistem pencernaan dengan lebih cepat.

2. Mengurangkan kembung perut dengan melonggarkan otot yang membolehkan tubuh untuk melepaskannya daripada gas yang pedih.

3. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa pudina boleh membantu untuk merawat keadaan seperti sakit perut, gas, kembung dan cirit-birit juga.

Terdapat beberapa cara di mana anda boleh memilih untuk menggunakan minyak pudina. Ini termasuk:

1. teh Peppermint - Meletakkan beberapa daun pudina kering dalam teh anda boleh membantu sistem penghadaman anda

2. kapsul Peppermint - Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil pil untuk membincangkan potensi kesan pudina pada badan anda

3. Peppermint minyak pati - Beberapa titis minyak pudina dalam segelas air selepas makan, boleh membantu dalam penghadaman.

Setakat ini, semua kajian mengenai minyak pudina telah tidak meyakinkan. Walaupun ia telah terbukti mempunyai beberapa manfaat, terdapat juga boleh menjadi kesan sampingan tertentu, seperti pedih ulu hati dan sakit kepala, yang anda harus sedar. Juga, minyak pudina boleh dimakan dalam kuantiti yang sangat kecil, supaya anda tidak merosakkan sistem anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar