Kamis, 12 November 2015

Membersihkan Tenaga

Membersihkan Tenaga

"Ini adalah benar-benar buruk / penyembuhan / ruang menindas / menaikkan semangat ..."

Abang saya (yang tidak cukup mempercayai perkara seperti ini) sekali kembali dari bercuti dan memberitahu cerita tentang melawat sebuah bandar. Keluarganya telah berliku-liku di sekitar Kota Lama, benar-benar menikmati kawasan kerana kerja. Kemudian mereka berjalan-jalan di satu sudut dan, beliau berkata, mereka mendapat satu perasaan yang tidak enak. Beliau masih ingat berfikir, "Ini adalah ruang yang benar-benar buruk." Mereka tidak berfikir banyak, dan meneruskan jelajah mereka. Kemudian, mereka mengetahui bahawa pada satu masa dalam sejarah, "ruang yang benar-benar buruk" itu ialah suatu lokasi di mana manusia telah dibeli dan dijual - tempat lelongan hamba.

Kita semua mungkin memikirkan tempat di mana kita sedar bahawa tenaga ruang yang memberi kesan kepada kita. Dalam tahun-tahun perundingan organisasi saya, saya mendengar orang bercakap tentang bilik lembaga di mana, "Kami sentiasa mengemukakan bantahan dan berhujah apabila kita bertemu di bilik itu." Saya melawat bilik kakitangan yang bersama-sama secara ketara toksik. Sebaliknya, saya telah melawat tempat - dan saya pasti anda mempunyai terlalu - di mana sebaik sahaja saya memasuki ruang saya merasakan gelombang penyembuhan atau keamanan atau cinta.

Nombor Premis satu: ruang fizikal yang penuh dengan tenaga. Tenaga fikiran dan emosi yang berlaku dalam ruang yang berlegar selepas rakyat telah meninggalkan. Bahawa tenaga sisa boleh memberi kesan kepada orang-orang yang memasuki ruang yang terkemudian.

Pada suatu masa dahulu

Bilangan premis dua: Anda boleh memadamkan tenaga ruang supaya ia menyokong anda.

Beberapa tahun yang lalu, saya mengetuai pasukan orang perjalanan di seluruh wilayah kita untuk menjadi tuan rumah bengkel mengenai sekeping baru undang-undang yang ramai orang tidak suka tetapi perlu digunakan dalam kerja mereka. Kami tahu akan di bahawa banyak orang akan goyah. Kerana kita memahami kesan tenaga emosi rakyat, dan kerana kita telah belajar teknik tenaga penjelasan, salah seorang ahli pasukan kami mempunyai tugas membersihkan tenaga dalam semua bilik di mana kami bertemu.

Sebanyak dua kali, dia tidak boleh didapati seawal seperti biasa pada masa set-up kami, dan tiada di kalangan ahli pasukan kami yang lain diingati untuk berbuat demikian. Kami memulakan bengkel sebelum orang telah melakukan penjelasan tenaga. Dalam kedua-dua keadaan, dinamik kumpulan adalah sangat mencabar dan tidak mengangkat sehingga pada hari yang sama - selepas dia telah tiba dan melakukan sihir yang biasa.

Teknik pembersihan tenaga

Berikut adalah teknik yang anda boleh gunakan untuk membersihkan tenaga mana-mana ruang. Anda akan mendapati ia amat berguna untuk menggunakan teknik seperti ini di dalam bilik di mana anda menghabiskan masa yang agak lama.

1. Duduk diam-diam, mengambil beberapa nafas penjelasan yang mendalam, dan menumpukan perhatian anda pada ruang tertentu.

2. Bayangkan tiang cahaya putih yang meliputi seluruh bilik. Bayangkan, dalam tiang itu, cahaya putih sedang bergerak ke arah yang bulat, mengikut arah jam atau melawan arah jam. Bayangkan bahawa cahaya putih beredar mengambil mana-mana tenaga tidak membantu, bergerak ke atas, dan memukul ia jauh ke angkasa lepas, menghantar suatu tempat ia akan berbuat baik.

3. Bayangkan sedikit berus scrub tenaga menyental dan menggilap semua permukaan keras dan sudut-sudut di dalam bilik - dinding, siling, perabot, segala-galanya. Bayangkan pembersih vakum kecil kosmik terpaksa keluar mana-mana tenaga kurang daripada yang ideal dalam mana-mana permukaan yang lembut dari bilik - perabot, katil, langsir, pakaian, dan lain-lain

4. Apabila ia berasa seperti tenaga ruang yang bersih, berhenti. Biarkan diri anda berasa bahawa ruang yang jernih.

5. Memutuskan apa jenis tenaga yang anda ingin mengalami apabila anda berada dalam ruang itu. Sebagai contoh, anda mungkin dengan tenaga keamanan, kasih sayang atau kegembiraan; tenaga restfulness dan kedudukan; tenaga keyakinan, tumpuan dan produktiviti; tenaga kelimpahan dan kemakmuran ... Jadi sengaja tentang jenis tenaga anda mahu pengalaman dalam ruang itu.

6. Bayangkan anda menjemput jenis tenaga anda mahu pengalaman dalam ruang yang membanjiri ruang. Bayangkan ruang mengisi dengan berkilau tenaga positif yang baik untuk badan anda, minda, emosi dan semangat.

7. Bayangkan diri anda berjalan ke dalam ruang itu dan perasaan ditarik balik - tepat bagaimana anda mahu menjadi apabila anda berada dalam ruang itu.

Gunakan teknik di mana-mana

Anda boleh menggunakan teknik seperti ini untuk membantu apabila anda perlu melakukan beberapa penjelasan fizikal. Sebelum anda memulakan pengasingan, pembersihan atau aktiviti de-cluttering, kosongkan tenaga dan kemudian membanjiri ruang dengan tenaga yang anda lebih suka. Ya, anda masih perlu melakukan jenis, bersih atau de-menyemakkan, tetapi ia akan lebih mudah apabila tenaga ruang yang menyokong anda.

Apabila saya ingat untuk menggunakan teknik ini dalam mana-mana ruang saya - peribadi, kerja, kenderaan, awam atau swasta - Saya sedar bahawa ada sesuatu yang lebih baik

Cabaran Kejurulatihan anda

Seperti yang anda bergerak dari satu ruang ke satu hari anda, bayangkan penjelasan tenaga sebelum anda sampai ke ruang depan dan mengisi dengan jenis tenaga anda mahu pengalaman dalam ruang itu.

Melangkah Global

Fikirkan beberapa tempat bermasalah di dunia. Bayangkan whirpool cahaya putih membersihkan ruang tenaga gelap, dan banjir dengan tenaga cinta suci, yang di mana-mana yang sesuai dan bila-bila masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar